Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Atletický mítink Rieter má v Ústí nad Orlicí za sebou skvělý první ročník

Atletika má v Ústí nad Orlicí velkou tradici. O čemž při slavnostním zahájení pohovořila i průvodkyně tímto mítinkem Magda Peterková. Za vším stál duchovní otec akce a sám  bývalý atlet Vladimír Vaněk. 

Byl podpořen zejména Janem Lustykem, generálním ředitelem společnosti Rieter CZ Ústí nad Orlicí. Samozřejmě nechyběla ani podpora města Ústí nad Orlicí ze strany starosty Petra Hájka a místního atletického oddílu zastoupeného Romanem Langerem.

Magda Peterková také připomněla že téměř 25 let se v Ústí nad Orlicí konal kvalitní tenisový turnaj Rieter Cup, nejprve se na něm uskutečňovalo Mistrovství České republiky, kterého se mimo jiné zúčastnili Radek ŠtěpánekLukáš Rosol, Jan HájekIvo MinářRoman Jebavý nebo také z žen Lucie Hradecká a Petra Kvitová. Od roku 2015 se hrál v Ústí nad Orlicí mezinárodní turnaj Rieter Open katerorie ITF Muži s dotací 15.000 USD. V letech 2015 – 2018 se na turnaji představili tenisté z 25 zemí světa. Za vším opět nestál nikdo jiný než Vladimír Vaněk a Jan Lustyk.

Po té se slova ujal generální partner akce Rieter CZ  – Jan Lustyk. „Tady v Ústí nad Orlicí je krásné zázemí a krásný atletický stadión. Myslím si, že tak jak jsem viděl startovní listinu tak je mítink opravdu velmi kvalitně obsazen. Doufám, že se vám návštěvníkům akce budou líbit sportovní boje zde na stadiónu. Dovolte abych také poděkoval Vladimíru Vaňkovi a jeho agentuře Vaněk Agency, že zorganizoval celou akci, za podporu starostovi města Petru Hájkovi a předsedovi atletického oddílu Romanu Langerovi a jeho členům, kteří zde dnes budou působit jako rozhodčí či jako organizátoři. Věřím, že dnešní výkony atletů, potěší oko nás diváků“.

Na Jana Lustyka navázal starosta Petr Hájek. „Atletika v Ústí nad Orlicí má velkou tradici a historii a já věřím, že dnešní 1. ročník mítinku založí novou tradici, která bude top akcí atletiky v letních měsících“.

Po té se slova ujal duchovní otec akce, manažer akce Vladimír Vaněk, který sám sportoval jako atlet za Jiskru Ústí nad Orlicí : „Čekám od prvního ročníku mítinku kvalitu, neboť tady máme skvělé atlety“. 

Poslední dostal slovo Roman Langer: „Jsme rád, že jste zavítali do Ústí nad Orlicí na tento mítink. Pevně věřím, že se dočkáte kvalitních výkonů i osobních rekordů sportovců. Do mítinku jdeme s obrovským očekáváním a já vám návštěvníkům přeji nevšední zážitky“.

Magda Peterková po té představila největší hvězdy mítinku a to oštěpařku Barboru Špotákovou, překážkářku Zuzanu Hejnovou, běžce na 400 m Pavla Masláka, koulaře Tomáše Staňka, oštěpařku Nikolu Ogrodníkovou, oštěpaře Vítězslava Veselého a ještě například oštěpaře Petra Frydrycha. Dále sdělila, že mítinku se účastní atleti z Česka, Slovenka, Indie a Ukrajiny. Mítink nemohl být poté zahájen lépe než státní hymnou v podání Adély Venclové.

Mítink tedy byl oficiálně zahájena  komentátorských rolí se fantasticky zhostili Štěpán Škorpil a Jan Rýdlo.

Odpoledne přineslo zajímavé a chvílemi i dramatické zápolení atletů o čemž svědčí i výsledky mítinku.

VÝSLEDKY – MUŽI:

  • 100 m: 1. Záleský (VSK Univerzita Brno) 10,52, 2. Stromšík (SSK Vítkovice) 10,57, 3. Brož (Dukla Praha) 11,05.
  • 200 m: 1. Jirka (OSK Olymp Praha) 21,23, 2. Brož 22,05, 3. Procházka (PSK Olymp Praha) 22,39.
  • 300 m: 1. Anas (Indie) 32,41, 2. Maslák (Dukla Praha) 32,83, 3. Nirmal (Indie) 33,03.
  • 800 m: 1. Šnejdr (ASK Slavia Praha) 1:48,30, 2. Hodboď (Sokol Hradec Králové) 1:48,70, 3. Davidík (Baník Stříbro) 1:48,94.
  • 1 500m: 1. Friš (Dukla Praha) 3:55,32, 2. Pešava (Hvězda Pardubice) 4:05,12, 3. Leplt (Nové Město nad Metují) 4:12,95.
  • dálka: 1. Kruk (Ukrajina) 7,24, 2. Franěk (AC Pardubice) 6,80, 3. Smolák (Vysoké Mýto) 6,22.
  • oštěp: 1. Veselý 78,97, 2. Jílek (oba Dukla Praha) 78,92, 3. Kushniruk (Ukrajina) 77,82.
  • koule: 1. Staněk 20,65, 2. Novák (oba Dukla Praha) 18,30, 3. Hübner (Sokol Hradec Králové) 14,87.

VÝSLEDKY – ŽENY:

  • 100 m: 1. Koudelová (USK Praha) 12,05, 2. Yurchuk (Ukrajina) 12,13, 3. Seidlová (Dukla Praha) 12,83.
  • 300 m: 1. Hima 37,25, 2. Velluva 37,79, 3. Venkatesan (všechny Indie) 37,96.
  • 800 m: 1. Gajanová (Olymp Brno) 2:01,99, 2. Demiynik (Ukrajina) 2:10,09, 3. Málková (SK Jeseniova) 2:24,00.
  • 100 m př.: Yurchuk (Ukrajina) 13,62, 2. Kodelová 13,74, 3. Minářová (Dukla Praha) 14,86.
  • 300 m př.: 1. Hejnová (Dukla Praha) 39,61, 2. Vondrová (Hvězda Pardubice) 40,95, 3. Pertlíková (Atletika Jihlava) 43,18.
  • dálka: 1. Nelepa 5,80, 2. Levchenko (obě Ukrajina) 5,67, 3. Minářová 5,54.
  • oštěp: 1. Ogrodníková 59,38, 2. Špotáková 59,25, 3. Šedivá (všechny Dukla Praha) 53,73.

VÝSLEDKY – ŽENY:

  • 100 m: 1. Koudelová (USK Praha) 12,05, 2. Yurchuk (Ukrajina) 12,13, 3. Seidlová (Dukla Praha) 12,83.
  • 300 m: 1. Hima 37,25, 2. Velluva 37,79, 3. Venkatesan (všechny Indie) 37,96.
  • 800 m: 1. Gajanová (Olymp Brno) 2:01,99, 2. Demiynik (Ukrajina) 2:10,09, 3. Málková (SK Jeseniova) 2:24,00.
  • 100 m př.: Yurchuk (Ukrajina) 13,62, 2. Kodelová 13,74, 3. Minářová (Dukla Praha) 14,86.
  • 300 m př.: 1. Hejnová (Dukla Praha) 39,61, 2. Vondrová (Hvězda Pardubice) 40,95, 3. Pertlíková (Atletika Jihlava) 43,18.
  • dálka: 1. Nelepa 5,80, 2. Levchenko (obě Ukrajina) 5,67, 3. Minářová 5,54.
  • oštěp: 1. Ogrodníková 59,38, 2. Špotáková 59,25, 3. Šedivá (všechny Dukla Praha) 53,73.
  • Nejmladší účastník: Laura Lustyková (ročník narození 2012) 11,02.

Téměř tisícovka diváků viděla jeden nový český dorostenecký rekord, který v běhu na 800 metrů vytvořil Jakub Davidík. Teprve 17letý mílař, reprezentující Baník Stříbro, zaběhl skvělý čas 1:48,94, kterým o pouhých 14 setin překonal třicet let (!) starý rekord Václava Hřícha (1:49,08). 

Zajímavé byly také ohlasy atletů:

Dominik Záleský – vítěz stovky mužů (10,52):

„Jsem rád, že jsem doma vyhrál. Těšil jsem se na tenhle závod měsíc předem a chtěl v Ústí nad Orlicí zvítězit. Formu jsem ladil na ME družstev před týdnem. Škoda, že vítr foukal proti, na této dráze se dá běžet rychle. Za jiných okolností z toho mohl být lepší čas. Na cílové rovince mě chytla křeč do stehna. V pondělí uvidím, jestli to nebude něco vážnější.“

Zuzana Hejnová – vítězka 300 metrů překážek žen (39,61):

„Byl to moc pěkný mítink. V Ústí jsem byla poprvé a sedlo mi to pěkně. Běželo se mi dobře, i když jsem myslela na lepší čas. Vzhledem k tomu, že jsem po soustředění, tak jsem spokojená. Sezona se vyvíjí nad očekávání, pokaždé jsem byla na stupních vítězů. Po loňské sezoně, kterou jsem promarodila, jsem něco podobného nečekala. Doufám, že sezonu dotáhnu do úspěšného konce na mistrovství světa.“

Nikola Ogrodníková – vítězka hodu oštěpu žen (59,38):

„Létalo mi to doleva, trochu jsem se s tím prala. Za dva týdny mě čeká finále diamantové ligy v Curychu, to bude po zdravotní pauze hlavní závod, potom přijde světový šampionát. Celou sezonu mě pobolívají záda, tak doufám, že zdraví vydrží.“

Bára Špotáková – druhé místo v hodu oštěp žen (59,25):

„Všechno běží podle plánu. Bohužel to vyšlo tak, že jsme předminulý a minulý týden dost trénovaly, takže jsem tady byla trochu unavená. Nebyla jiná termínová možnost, finále v Curychu se blíží. Do mistrovství světa v Dauhá by to mělo vylítnout, forma by měla jít nahoru.“

Tomáš Staněk – vítěz koule mužů (20,65):

„Letos se celkem technicky trápím, tady to nebylo jiné. Ještě je čas to zlepšit směrem k Dauhá. S americkými koulaři, kteří hází pravidelně přes 22 metrů, to bude hodně těžké. Mítink měl výbornou atmosféru.“

Vítězslav Veselý – vítěz oštěpu mužů (78,97):

„Moc se mi tu líbilo. Mám rád menší závody, kde není tolik oštěpařů. Měli jsme prima partu, pomáhali si. Chtěl jsem hodit přes 80 metrů, což o fous nevyšlo. Dneska vyhrála i moje přítelkyně oštěpařka Nikola Ogrodníková, kterou trénuji. Není lehké skloubit trénování s vlastním výkonem. Řešíte to v hlavě, někdy je to takový kolotoč…“

Jan Friš – vítěz závodu na 1500 m (3:55,32)

„Největší úspěchu jsem dosáhl na univerziádě v Neapoli, kde jsem v běhu na 1 500 metrů získal stříbrnou medaili. Na mítink do Ústí na Orlicí jsem se těšil, mimo jiné pro to, že pocházím ze sousední České Třebové. Škoda, že nás neběželo víc, ve stejný den se konalo víc závodů. Čeká mě ještě měsíc závodění, zakončím to závodem v Chocni. Pak odpočinek a příprava na halovou sezonu. Doufá, že moje výkonnost půjde nahoru.“

Filip Šnejdr – vítěz na 800 metrů muži (1:48,30):

„Držel jsem si první místo, sil jsem měl dost. Přesto mě trochu znervóznilo, když jsem padesát 50 metrů před cílem cítil, že mám kluky za svými zády. Ukázalo se to na čase, který byl pomalejší. Nevadí mi to, byl to fajn závod.“

Pavel Maslák – druhé místo v běhu na 300 metrů mužů (32,83).“

„Změna s příchodem potomka je docela mazec, ale myslím, že to zvládám docela dobře. S výkonem jsem spokojený, byl podobný jako nedávno v Polsku na dvoustovce. V závěru jsem vytuhnul méně, než jsem čekal. Příští sezona bude peprnější. Plánuji, že s sebou na soustředění budu brát rodinu.“

Fotogalerie: https://fletch.rajce.idnes.cz/1._rocnik_atletickeho_mitinku_Rieter_v_Usti_nad_Orlici/

Autor: Martin Fletcher | úterý 20.8.2019 10:31 | karma článku: 14,80 | přečteno: 10419x
  • Další články autora

Martin Fletcher

MVP února Kooperativa NBL je Rashad Madden

Byl to pro něj výjimečný měsíc. V únoru dotáhl křídelník Rashad Madden basketbalisty NH Ostrava k dokonalé bilanci 3-0, jakou se mohli pochlubit už jen v Nymburce.

8.3.2024 v 15:05 | Karma: 8,18 | Přečteno: 3174x | Diskuse| Sport

Martin Fletcher

Děčín porazil ve čtvrtfinále Louda Auto FINAL 8 Česko-slovenského poháru Komárno 78:67

Obhájce trofeje v Českém poháru, BK ARMEX Děčín, po velkém procitnutí svého top skórera Matěje Svobody, autora 26 bodů, nakonec zvládl dramatickou bitvu druhého čtvrtfinále Louda Auto FINAL 8 Česko-slovenského poháru.

14.2.2024 v 16:45 | Karma: 6,19 | Přečteno: 4139x | Diskuse| Sport

Martin Fletcher

Jižní Supi se věnují skvěle mládežnickému basktebalu

Praha – Basketbal na Praze 15 a 11, proč ne? Možnost hrát tento skvělý kolektivní sport přináší basketbalový klub Jižní Supi mladým nadšencům již od roku 2008. Mládežnický klub má aktuálně registrováno téměř 200 hráčů a hráček.

4.6.2023 v 19:37 | Karma: 10,05 | Přečteno: 3739x | Diskuse| Společnost

Martin Fletcher

Nejlepší tribute Depeche Mode poprvé v Praze!

Praha - Druhý pátek v květnu přivítá pražské umělecké centrum MeetFactory nejlepší tribute projekt skupiny Depeche Mode a to Forced to Mode.

24.4.2023 v 13:59 | Karma: 10,09 | Přečteno: 5820x | Diskuse| Kultura

Martin Fletcher

Rozhovor s mistrem světa v hodu diskem s Kristjanem Čehem

Nedávno proběhlý atletický mítink Rieter je rozhodně nejvýznamnější sportovní akcí v Ústí nad Orlicí.

8.9.2022 v 15:11 | Karma: 7,87 | Přečteno: 6771x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Podvodník prodával falešné vstupenky na koncerty i sport, naletělo mu 500 lidí

26. dubna 2024  12:50

Falešné vstupenky na kulturní a sportovní akce nabízel na internetu muž z Uherskohradišťska, který...

V kontejneru vzplála stará elektrobaterie, patrně kvůli technické závadě

26. dubna 2024  12:45

Zřejmě závada na staré elektrobaterii způsobila páteční požár kontejneru na skladování...

  • Počet článků 190
  • Celková karma 7,19
  • Průměrná čtenost 7946x
Nezávislý novinář mapující dění ve společnosti, sportu, politice, který také přináší informace o akcích pro děti, dospělé a seniory.

Seznam rubrik